måndag 24 september 2012

Ännu en måndagkväll

Ikväll har jag fixat två nya smycken.
 Det första såg jag på en person för längesen, som jag berättade, och därför prövade jag att härmas.... Det va ett jäkla filande och sågande innan det gick att vika flygplanet!!!
Såhär blev det tillslut.

Jag ville ha det lite skevt och buckligt som det oftast är på riktigt när ett barn (eller jag!) gör ett i papper. Jag är ganska så nöjd faktiskt. Jag lät det vara borstat o polerade inte nåt. 
Allt för ruffigheten :)

Sen åkte skedarna i nysilver fram som jag köpte på second hand härom dagen.
Ringen är inte klar än eftersom den fortfarande är lite ojämn men själva designen kan man ju se iallafall.
Mycket skoj för mig!!
l
Jag känner mig uppspelt och har massor med ideer som sprutar ut ur hjärnan ju mer jag tänker på det... 
Det bådar gott!!!
Nu är det tre ggr kvar på kursen och jag hopppas få in snitsen så jag hinner göra några stycken.

Go kväll / Lufo

2 kommentarer:

  1. Gud vad kul att du gör dina egna smycken! Man blir så inspirerad och sugen på att se mer. Jag har blivit sugen på att göra smycken sedan jag såg en kollektion på PUB i Sthlm med olika silverskedssmycken. Dina smycken kommer att göra succé!!!
    För inspiration:
    http://www.annikastrollkonst.se/33630142?i=56923778

    http://www.strombert.se/gallery_23.html

    SvaraRadera
  2. Tack snälla!! Ja jag har också sett några stycken som håller på med sånt här och det är ju jättefina grejer.
    Kram vem du nu än är :)

    SvaraRadera