onsdag 12 september 2012

En måndagskväll

I måndags var det dags att bege sig till Tiny masters för att lära sig om silversmide.
Vi var åtta stycken i gruppen och vi som var nybörjare fick börja med en ring eftersom man använder flest tekniker då.
Man kände sig helt lost först när man helt plötsligt skulle designa en ring. Skitsvårt att komma på nåt men tillslut satte jag igång med tanken att jag skulle göra nåt snirkligt.
Jag hamrade, filade, klippte, trixade o donade....

Det va faktiskt ganska så svårt och ja va förbannad mer än 3 gånger om man säger så.....
Tre timmar gick snabbt kan jag säga! 
Jag hann en bra bit men än är den inte klar. Den ska lödas, putsas, poleras osv först.
Det va kul och måndagskvällarna kommer nog ge en hel del glädje framöver. Vi får se om silversmide blir ett lika stort intresse som möbeltapetsering. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar