onsdag 11 april 2012

Den bästa av loppisaffärer!


Nu ska jag berätta om den absolut bästa, dyraste och snyggaste loppisbutiken i Stockholm, enligt mig alltså. Brandstationen heter den och ligger på självaste knivsöder. Åh herre min ge vad svettig jag blir jämt när jag närmar mig den här guldklimpen. Jag kan inte gå förbi, jag liksom sugs in.


Här är det högt till tak och den takhöjden har de sannerligen utnyttjat på ett bra sätt. Här finns alltid fin fina grejer som man verkligen inte visste att man behövde!


Tittar man riktigt noga på den här bilden så ser man vad som fick mig extra svettig just idag. Uj ujuj!

Jag gillar att allt är ruffigt och elegant på samma gång här inne.

Jag kunde verkligen inte motstå den här eftersom jag ALLTID velat ha en godisburk från godisaffären där Pippi Långstrump handlar gotte. Tror kanske inte att det är just den men jag tänker inbilla mig det bara för att det känns bättre så. 
För 3 veckor sedan gick jag in här på Brandstationen eftersom jag länge har lusläst hela internet efter en sån här som är till salu utan lycka. 
Jag stegade in och frågade om de möjligtvis visste var man kunde få tag på en sånhär. Mannen bakom disken såg väldigt nöjd ut när han sa att han kunde ringa hans balla kompis Lars med solbrillorna. Kör i vind sa jag och det gjorde han. Lars med solbrillorna är tydligen en karl av rang som har koll på det mesta. Efter mycket ordgafflande hit o dit i telefonen sa han att det fanns att få tag på men att det kunde ta några dagar. De skulle ringa om de hittat nån. Samma vecka skulle jag till Singapore en sväng och naturligtvis ringde de när jag satt på flygplatsen. Skit också tänkte jag och jag fick låta dem sätta ut den i butiken tills jag kom hem. Idag stegade jag dit igen helt säker på att den var borta och gissa om jag small av när den faktiskt fanns kvar. Jag slog till kan man säga!
Vet inte riktigt vad jag ska förvara i den ännu men nu står den i mitt köksfönster och mår bra, och då mår jag bra.

Hoj Hoj /Lufo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar