måndag 16 april 2012

I rättan tid

Idag kom brevbäraren till mitt brevinkast och stoppade in ett paket!


I det paketet var det en bok som jag har väntat på att få länge nu. I den finns det mesta man behöver veta när man ska ge sig in i tapetserardjungeln. Bra för mig för imorgon ska jag börja en ny tapetserarkurs ta mig tusan. 


Mitt renoveringsobjekt den här gången är också en fåtölj som jag har räddat från skärselden. Samma dag som jag anmälde mig till kursen hittade vi en fåtölj i en trappuppgång där två av våra vänner bor. Där stod den alldeles övergiven tillsammans med en massa annat skräp och efter att ingen brytt sig om den eller ringt oss (vi lade en lapp i den) så tog jag silverpilen och hämtade den efter några dagar. Vi lämnade också en lapp med mobilnummer ifall någon skulle sakna den. Ingen har ringt och skräpet stod kvar länge enligt våra vänner.
Den var rejält sargad och ryggen var söndervittrad. Perfekt för min kurs. När jag kom hem hade jag blivit antagen till kursen så det måste ja varit meningen att jag skulle ha den. ;)
Under påsken tog jag med den till landet och strippade den så den skulle vara klar inför kursstart. Det var nog ca en miljon nitar i den fåtöljen tror jag......
Imorgon åker jag och fåtöljen HIT och drar igång varje tisdag fram till sommaren.
Åhhh det ska bli hur kul som helst!!!!!
 Jag kommer uppdatera under tiden hur arbetet fortskrider.


1 kommentar:

  1. Jag sitter och funderar på om du visade mig tyget som den ska få men näe va? Det blir spännande detta alltså! Formen och benen på dendär rackarn är ju skitfina. Lycka till i morgon då Lufo! / topphat

    SvaraRadera