onsdag 11 april 2012

Mitt första renoveringsobjekt!


På mina föräldrars gård hittar man ständigt nya ledsna grejer som kan behöva lite upprustning. Den här godbiten hittade jag långt in i ett hörn på en av vindarna när de skulle börja renovera det huset. Den låg upp och ner, alldeles dammig med en trasig med. Enligt pappa passade den endast på skräphögen, men just då skulle jag gå en helgkurs i tapetsering och kände att det här var en bra försökskanin. Jag satte min duktiga lillebror (som är snickare) på att göra en ny med och sen var det bara att börja strippa den och sedan slipa, slipa och åter slipa alla trädetaljer. De fick sedan bli svarta.


 Kursen var så himla rolig och jag stretade som ett djur för att hinna klart på två dagar. Det gick, och titta här så fin den blev. Vem hade kunnat ana det?


Nu står den i mitt vardagsrum och är perfekt att sitta och gunga i framför tv;n om kvällarna. Tur att jag hittade den innan pappa brände upp den i brist på annat.

Ha det / Lufo

1 kommentar:

  1. Älskade Lufo! Om du visste vad glad jag är att se dig här!!! Vad roligt att du fick tack i karamellförvaringen som stod i pippis affär ; )
    du har redan en som kommer att bli tokberoende av din blogg vill jag lova. Tack för senast. Vi ses snart igen. Kraaaam Frida

    SvaraRadera