torsdag 12 april 2012

Hur man hittar ett soffbord av rang


Vi behövde ett nytt soffbord när vi flyttade in i den här lägenheten och jag hittade liksom ingenting jag ville ha någonstans. Den sommaren åkte vi upp till Hälsingland en vecka och bodde i sommarhuset. Där har de en vind som jag sent om sider fick nys om med en massa bråte. Jag gick upp dit och hoppades på att hitta en ny plåtburk. Men när jag öppnade dörren såg jag det här....


Det va sådär självklart som när Askungen öppnar garderoben och får se sin nya klänning som mössen har sytt under natten. Hela vinden lös upp och fåglarna (kanske va det fladdermöss) flög runt och gjorde loopen. Det här var helt klart det bordet jag hade letat efter.


En gammal tändstickslåda som i dåläget va full med  trasmattor och böcker. Det var bara att lasta ur all bråte och bära ner den. Lite rengöring krävdes och sen lackade vi den med klarlack så den skulle klara sig oskadd i mitt slabbiga liv. Att den dessutom är fenomenal när det gäller förvaring är ju inte heller en nackdel i vår lilla lägenhet.


Sådana här ledtrådar är ju såklart ännu mer spännande att fundera över.

Samma sommar var vi även på gårdsauktion och det är ju bland det bästa. Vad jag ropade hem där visar jag en annan dag....

Hepp / Lufo

2 kommentarer:

  1. Det är så snyggt och personligt så man dör litegrann ; )

    SvaraRadera
  2. Jag tror bestämt att du ä mitt bästa fan i nuläget. krama

    SvaraRadera